Cviky na triceps

3 min read

Dali sme dokopy pár tipov na triceps v tomto článku. Triceps nemá rovnakú vizuálnu úlohu vo svete svalov ako jeho brat na prednej strane, ale jeho význam je vo svete fitness nenahraditeľný. Môžete dať dohromady akékoľvek cviky na triceps na jemné doladenie definície tohto svalu avšak predtým je dobré sa niečo dozvedieť o spôsobe cvičenia jednotlivých častí.

Každý z nich je trochu odlišný od ostatných na základe vašich tréningových skúseností a cieľov. Každý z nich zahŕňa pohyby z veľkej skupiny tréningov - ktoré sa zameriavajú na jednu alebo viac hláv (bočná, dlhá a mediálna). Samozrejme, nemôžete izolovať určitú hlavu úplne, ale do určitej miery môžete zmeniť intenzitu a zameranie cvikov na triceps so zmenami v polohe ruky a tela.

Cviky na triceps a dôraz na bočnú hlavu

Najväčšia hlava z troch - bočná, je tá, ktorá je po bočnej strane kosti, čiže smeruje von od tela. Zameranie na bočnú hlavu je skvelý spôsob ako priniesť rôznorodosť do vášho tréningu alebo ho zefektívniť ak niekde stagnujete.

Môžete ju zasiahnuť viackĺbovými alebo jednokĺbovými cvikmi na triceps.

Bočná hlava tricepsu

  • Pri sériách na zahriatie trénujte naozaj iba na zahriatie, nikdy nie viac, toto úsilie si nechajte na tréning z ťažšími váhami
  • Vyberte si ľahšiu váhu, ktorá vám umožní dosiahnuť svalové zlyhanie ale bez ohrozenia svalu
  • Ak máte partnera, tak urobte pár opakovaní cviku na triceps na konci s dopomocou. Ak nemáte partnera, trénujte čo najbližšie k zlyhaniu svalov

Dôraz na dlhú hlavu tricepsu

Na opačnej strane, tesne nad strednou hlavou, je objemná dlhá hlava. Je to hlava ktorá je najbližšie ku telu. Vzhľadom na to, ako sa pripevňuje na ramenný kĺb, musíte dať svoje ruky do pozície nad hlavou, aby ste ju najlepšie ukázali. Veľmi dobre sa zapája pri niektorých cvikoch na ramená.

Dlhá hlava tricepsu

  • Opäť pri sériách na rozcvičenie si nechajte energiu na hlavnú časť tréninu
  • Vyberte si váhu, ktorá vám umožní dosiahnuť svalové zlyhanie, avšak nie na úkor ohrozenia svalových vlákien
  • Poslednú sériu cvičenia alebo celého tréningu dajte do úplného zlyhania, je jedno či už s ťažkou váhou alebo nie, pravdepodobne ste už poriadne zahriaty
Cviky na triceps
Cviky na triceps

Dôraz na strednú hlavu tricepsu

Je to pomerne malý sval v porovnaní s dlhou a bočnou hlavou a je takmer nemožné ho odizolovať v tréningu. Vykonávajte komplexné cviky na triceps, pretože nebudete môcť používať veľký odpor pri izolovaných cvikoch.

 

 

Každá časť tricepsu vyžaduje zameranie sa a fokusovanie na tú konkrétnu a len vlastným poznaním svojho tela sa dostanete do štádia keď si dokážete povedať že sa viete na nejakú konkrétnu zamerať. Vrchol tréningu dosiahnete vtedy keď to budete vedieť podporiť ešte sériou na zlyhanie so zameraním a snažením sa o izoláciu niektorej hlavy.