Cviky na prsia

3 min read

Premýšľali ste niekedy o tom, aké sú absolútne najlepšie cviky na prsia alebo inak povedané svaly hrudníka? Existuje niekoľko desiatok cvičení, ktoré môžete urobiť v deň kedy cvičíte hrudník, chceme však ukázať aké sú najlepšie cviky na prsia a na budovanie celkovej svalovej hmoty prsných svalov. Urobili sme si prácu a spísali najlepšie 3 cviky na prsia. Nech sa páči.

Cviky na prsia - Bench press

Prečo je v zozname - Môžete vygenerovať najväčší svalový výkon s veľkou činkou, takže na štandardnej lavičke umožňuje tento cvik presunúť čo najväčšiu váhu. Je to taktiež jednoduchší cvik na prsia ako bench press s ťažkými jednoručnými činkami. Cvičenie je vykonávané na mieste a pomerne ľahko sa dá naučiť, existuje veľa cvičebných programov, kde môžete sledovať zvýšenie svojej sily a navyše sa zapájajú výrazne aj svaly - delty ramena a triceps.

Vo svojom tréningu - Zaraďte tento cvik na prsia na začiatok tréningu a cvičte s väčšími váhami ak chcete budovať hmotu a silu.

Pec-deck

Prečo je v zozname cviky na prsia - Cvičenie hrudníka týmto spôsobom je ťažké pre mnohých účastníkov, ktorí sa učia s činkami alebo káblami, pretože ruky musia byť zaistené v mierne ohnutom stave v lakti počas celého trvania cvičenia. Našťastie, pec-deck zjednodušuje techniku, pretože vám umožňuje pracovať len v jednej ceste. Toto cvičenie je skvelým učiteľom pohybu a techniky. Vy môžete ísť na doraz bez toho, aby ste museli vyvažovať váhu činiek.

Vo svojom tréningu - Stlačte pec-deck pri poslednom opakovaní v sériii čo najviac až sa Vám spoja dlane pred očami, vydržte v tomto stave pár sekúnd.

Cviky na prsia
Cviky na prsia

Bench press na šikmej lavičke

Prečo je na zozname článku cviky na prsia - Mnohé lavice sú upevnené vo veľmi strmom uhle, čo si vyžaduje väčší príspevok sily z predných svalov ramena ako hrudníka na presun hmotnosti. Pokiaľ je to možné, prejdite na menej strmý uhol lavičky, aby ste narazili na hornú časť hrudníka bez toho, aby ste museli zapájať delty ramena.

Ak sa naozaj snažíte aktivovať horné svaly hrudníka, výsledky EMG naznačujú, že mierne zúženie úchopu rúk bude mať vysoký účinok.

Vo svojom tréningu - Mnohé tréningy hrudníka začínajú najskôr cvikmi na prsia na rovnej lavici, potom postupujú na šikmých lavičkách, ale je čas vyhnúť sa z toho zvyku. Vyskúšajte v tréningu opačné zaradenie týchto cvikov aby ste dosiahli väčšie váhy na šikmej lavičke.

 

Toto samozrejme nie je zoznam najťažších cvičení na prsia, zameriava sa na skôr na komplexnejšie cviky, pravdepodobne najväčšie prírastky uvidia začiatočníci až stredne pokročilý.