Cviky na chrbticu

3 min read

V našej súčasnej dobe nadmerného sedenia a sedavého životného štýlu je bolesť chrbta neuveriteľne bežným problémom. Počas celého vývoja ľudstva bola táto časť tela vždy v pohybe a v rotáciách, ktoré chrbticu posilňovali a dodávali jej flexibilitu. Aj v dnešnej dobe existujú určité kompenzačné cviky na chrbticu, ktoré jej dodajú potrebnú pružnosť a s ich využitím dokážeme predísť degeneratívnym stavom.

Avšak v prvom rade, ak máte nejaké zdravotné komplikácie v tejto oblasti treba nižšie cviky na chrbticu prediskutovať s lekárom či sú vhodné aj pre vaše telo.

Cviky na chrbticu

Cvik č.1

Ležte rovnomerne na chrbáte. Ohnite pravú nohu v kolene a vytiahnite ľavú nohu tak, aby mala s podložkou 90 stupňový uhol. Uchopte ju oboma rukami pod kolenom a potiahnite ju smerom k trupu. Držte tento ťahový pohyb 30 sekúnd. Zopakujte toto cvičenie na chrbticu aspoň dvakrát pre obe nohy.

Cvik 1
Cvik 1

Cvik č.2

Ležte na chrbte a ohnite obe nohy v kolenách. Uchopte ľavú nohu oboma rukami za koleno a potiahnite ju smerom k trupu. Držte túto pozíciu na minimálne 20 sekúnd. Zopakujte tento cvik na spodný chrbát minimálne dvakrát pre obidve nohy.

Cvik 2
Cvik 2

Cvik č.3

Ležte na chrbte a natiahnite pravú ruku smerom von od tela na stranu, pravú nohu pokrčte v kolene a preložte ju cez ľavú nohu na opačnú stranu v pravom uhle stehennej kosti s telom. Napnite ľavú nohu tak, aby bola rovná. Pokúste sa natiahnuť pravé koleno smerom k ľavej strane tak, aby sa takmer dotýkalo zeme a vy sa snažte smerovať pohľad za pravou rukou do strany. Držte túto pozíciu po dobu 20 sekúnd. Toto cvičenie patrí medzi najlepšie cviky na chrbticu.

Cvik 3
Cvik 3

Cvik č.4

Ľahnite si opäť na chrbát a pokrčte ľavú nohu mierne v kolene. Pravú nohu preložte cez ľavé koleno v oblasti predkolennej kosti v pravom uhle. V tejto pozícii vydržte po dobu 30 sekúnd. Nohy vymieňajte a cvik opakujte.

Cvik 4
Cvik 4

 

 

V článku sme si vysvetlili jednotlivé pozície jednotlivých cvičení. Ide o základné cviky na chrbticu, ktoré slúžia primárne pre zvýšenie flexibility. V prípade záujmu o posilnenie svalov v okolí chrbtice a celkového svalového korzetu chrbta skúste niektorý z nasledujúcich cvikov: Cviky na chrbát