Cviky na biceps

3 min read

Bicepsy pravdepodobne nie sú najväčšou alebo najsilnejšou svalovou skupinou vo vašom tele, ale sú pravdepodobne najlepšie tzv. "show" svaly. Funkčne je sval biceps pomerne jednoduchý - ohýba lakeť. Ľudstvo však už dlhšiu dobu nechce mať len funkčné bicepsy, ľudstvo ich chce mať totižto výstavné a preto všetci musia cvičiť cviky na biceps.

Pre doslovné napumpovanie každej jednej žily bicepsu máme v zásobe množstvo cvikov na biceps. A naozaj existuje len veľmi málo ľudí, ktorí do svojho tréningu nezahŕňajú aspoň jeden alebo dva z nich.

Ak chcete vidieť pár cvikov na biceps a začleniť ich do svojho tréningu, pokračujte ďalej  v čítaní.

Cviky na biceps - bicepsový zdvih veľkej činky

To je určite jeden z najbežnejších cvikov na biceps a spôsobov, ako zasiahnuť túto svalovú skupinu. Zvolenie širšieho než bežného uchopenia spôsobí, že vaše rameno zmení svoju polohu, čo spôsobí väčšie zapojenie krátkej hlavy svalov bicepsu.

Môžete využiť počas tréningu aj reťaze alebo partnera pre nútené opakovania, ktoré nemôžete robiť veľmi dobre pomocou činky, čím zefektívnite celý tréning. Odporúčame to však najmä pre pokročilých.

Cviky na biceps
Cviky na biceps

Kladivový zdvih jednoručných činiek na lavičke

Pozícia naklonenej lavičky zvyšuje úsek pohybu na dlhej hlave svalov bicepsu a taktiež uzamkne telo proti lavičke, takže nemôžete podvádzať s väčšou váhou pri opakovaní tým, že sa hýbete mierne dozadu. Ďalšou výhodou pre tento cvik na biceps je to, že vaše zápästie a lakeť sú menej náchylné k namáhaniu ako pri opakovaní iných cvikov.

Bicepsový zdvih s EZ činkou

Mnoho ľudí si myslí, že cvik s využitím EZ činky je najlepším cvikom na biceps z pohľadu využitia celého tela bicepsu. Zaberajú krátke i dlhé hlavy svalu a pre niektorých ľudí je to oveľa pohodlnejšia a takisto šetrnejšia alternatíva pre kĺby s porovnaním použitia obyčajnej rovnej činky.

Existuje ešte mnoho ďalších a efektívnych cvikov na biceps, dokonca aj pri iných cvikoch sa sval biceps zapája a priamo zúčastňuje cvičenia, napríklad niektoré cviky na chrbát ho zaťažujú vo veľkej miere.